What’s the Buzz About Buzz Marketing?

Via Yme gewezen op een interessant artikel over buzz marketing – zie ook zijn site voor een interessante discussie. Voor een merk als Lost Boys interessant om in communicatie meer in te zetten op de klant als ambassadeur, denk aan meetings waar klanten prospects kunnen uitleggen wat we zoal kunnen betekenen voor ondernemingen. Zeker omdat onze doelgroep zeer goed is aan te wijzen kan ook gericht worden “gebuzzed”. Anyways, “don’t confuse tactics with strategy” blijft het devies…

“Buzzing, which might also be described as ‘micro-marketing,’ assumes that a person-to-person marketing message is much more powerful because it is so personal — and that it could potentially reach more people than a broadcast message, if only it is buzzed about in great quantity by people who have very long contact lists and no qualms about promoting products to anyone who will listen.”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s